Translate

Nazwy roślin - 5 pomysłów na dyktando

Wiele nazw roślin nadaje się na dyktanda. Próżno ich szukać w słownikach ortograficznych. Oto 5 propozycji.

Jedni uwielbiają pisać dyktanda, inni - wręcz odwrotnie. Ja należę do tych drugich. Zawsze podziwiałam jednak tych, co dyktanda wymyślają. Może te nazwy roślin będą dla nich inspiracją.😊

Austrocylindropuntia subulata

To kaktus uprawiany w doniczkach. W Ameryce Południowej, skąd pochodzi, jest wykorzystywany na żywopłoty. Nie ma polskiej nazwy.

Nazwa łacińska jest niezapamiętywalna. I na pewno nie ma jej w żadnym słowniku ortograficznym.😎

Austrocylindropuntia subulata

Dioon jadalny

Nazwa na pozór prosta. Dioona, z którego robi się mączkę do jedzenia, można pomylić np. z nazwiskiem piosenkarki Celin Dion albo z nazwą miejscowości Dion w Grecji.

Dioon jadalny

Hakonechloa wysmukła

Jest piękną trawą ozdobną. Prawie każdy ją widział, ale prawie nikt nie zapamiętuje jej nazwy. A cóż dopiero ją poprawnie napisać.😱 Pewnie dlatego jest często sprzedawana jako trawa bambusowa.

Hakonechloa wysmukła

Jeżówka tennesseeńska

W odróżnieniu od swojej kuzynki - jeżówki purpurowej - jest bardzo mało znana. Powód: przez wiele lat uważano, że wyginęła. 
Okazało się, że nadal jednak rośnie dziko w Tennessee w USA.

Obecnie bywa też uprawiana w ogrodach amerykańskich. To pewnie kwestia czasu, gdy pojawi się w Polsce, jako rarytas kolekcjonerski.

Nazwę poprawnie napisze chyba tylko ten, kto był w Tennessee.😉

Jeżówka tennesseeńska

Sarkokokka Hookera

Niby prosta nazwa, a jaka podchwytliwa ortograficznie.😏

To krzew zimozielony. Niewymagający, w sam raz na zacienione miejsca, ale mało jeszcze znany. Chyba że zacznie występować w dyktandach.😉

Sarkokokka Hookera



7 komentarzy :

  1. Bardzo ciekawe, musiałam powoli doczytać to nazewnictwo a co dopiero pisać, piękne jednak są.

    OdpowiedzUsuń
  2. A po cóż szukać w zamorskich krainach ? Toć nasz nasięźrzał pospolity też daje radę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze ja tak chciałam cichutko zgłosić podejźrzona :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tej nazwie można też ćwiczenia logopedyczne robić:):)

      Usuń
  4. Austrocylindopuntia - ile ja się naszukałam, żeby nazwać mojego sukulenta :D Zapisałam i pamiętam, więc nazwa do przejścia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, trzeba zapisać....:):) Niezapamiętywalna

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...